Skip to main content

KOM I MÅL MED DINE DIGITALE AMBITIONER

Vi får vores kunder fra idé til værdiskabende digitale produkter. Vores faglige diversitet er vores største styrke, og med over 300 eksperter kan vi helt sikkert også hjælpe dig.

Region Midtjylland

App letter logistik på supersygehus

Et nyt system, der både inkluderer en iOS og Android app, og som understøtter SMS-kommunikation, letter den ambulante logistik på Aarhus Universitetshospital i Skejby. Appen gør oplevelsen for patienterne mere brugervenlig og enkel. Region Midtjylland gav Mjølner opgaven.

Branche:

Andre

Vi leverede:

Softwarekonsulenter, Digitaliseringsrådgivning

Teknologi:

Apps, Digital transformation, User experience

Udfordringen

Region Midtjylland står midt i udviklingen af Aarhus’ nye supersygehus, universitetshospitalet i Skejby. Det nye supersygehus er meget stort, og derfor er der store distancer mellem de centraliserede og decentraliserede venteværelser.

Når patienter ankommer i det primære centraliserede venteværelse, skal de løbende holde øje med opdateringer på store kaldetavler, for at vide, hvornår de skal gå til hvilket venteværelse.

For at lette den ambulante logistik og gøre mødet mere brugervenligt og enkelt for patienterne, gav Region Midtjylland Mjølner opgaven: At udvikle et system, der kan kommunikere den relevante mødeinformation til patienter via deres smartphones eller almindelige mobiltelefoner. Henholdsvis i en app eller per SMS.

“Mjølner er en meget professionel forretningspartner. Deres processer er ekstremt agile og effektive.”

Mette Carlsen, Projektleder, Region Midtjylland

Løsningen

Mjølner udviklede et system, der inkluderer en app til både iOS og Android, ”Mine Aftaler”. Herfra kan patienter med smartphones modtage notifikationer om deres aftale, inklusiv hvornår de skal gå til hvilket venteværelse, og hvor lang ventetiden er. Patienter med almindelige mobiltelefoner modtager SMS’er med samme information.

Mjølner stod for brugerundersøgelser og -test af en prototype, design og implementering af systemet. Dette inkluderer funktionalitet til iOS, Android og SMS.

‘MineAftaler’- app’en hjælper den enkelte borger til nemmere overblik over kommende og tidligere aftaler.

Sådan skaber leverancen værdi

Region Midtjyllands nye system har lettet logistikken på det nye universitetshospital og supersygehus. Systemet forbedrer i høj grad patientflowet.

Patienterne er med den nye app ’Mine Aftaler’ så godt som selvkørende, og det giver de ansatte mulighed for at fokusere på patientpleje fremfor logistik.

Om kunden

Region Midtjylland er en af Danmarks fem regioner.

Regionernes primære ansvar er sundhedsvæsenet, hvilket involverer ansvar for hospitalsservices inklusiv psykiatrien, sygesikring, almen praksis og specialister. Dertil driver regionen et antal sociale institutioner. 

Flere referencer fra Media



Skal vi matche dine behov med vores softwarekonsulenter?

Det er gratis at spørge – så ring til os, og lad os sammen finde den rigtige løsning for jer.

Jacob Damm

Business Development Manager

Bliv ringet op

Mjølner logo