Cashmaster: det rette ‘Touch’ på det rette tidspunkt

En 'User Interface Concept'-workshop med Cashmaster.
Home / Cashmaster: det rette ‘Touch’ på det rette tidspunkt

Project Details

Cashmaster

2016

Digital Transformation Interface design Softwarekonsulenter

Cashmaster har valgt TouchGFX som et vigtigt redskab i deres bestræbelse på at skabe "The Cashmaster One range" med en moderne brugergrænseflade, der afspejler aktuelle trends for en rigere brugeroplevelse. De vigtigste funktioner i "The One Range" er udvælgelse af tælle indstilling, optælling af et kasseapparat med forskellige tælletyper og betegnelser samt lagrede data.

UDFORDRINGEN

Cashmaster har valgt TouchGFX som et vigtigt redskab i deres bestræbelse på at skabe “The Cashmaster One range” med en moderne brugergrænseflade, der afspejler aktuelle trends for en rigere brugeroplevelse. De vigtigste funktioner i “The One Range” er udvælgelse af tælle indstilling, optælling af et kasseapparat med forskellige tælletyper og betegnelser samt lagrede data.

Cashmaster er en global designer og producent af Cash Management løsninger. De er baseret i Skotland og strækker deres kundebase til førende supermarkeder, restauranter, banker og nærbutikker over hele verden.

Cashmasters kontant optællingsprodukter er vægtbaserede og hjælper deres kunder med at minimere omkostningerne, spare tid og reducere tab af penge.

 

EFFEKTIV UDVIKLING TVÆRS OVER NORDSØEN

Cashmaster’s TouchGFX licens har været et vigtigt redskab i deres strategi om at bevæge sig mod en mere moderne, brugervenlig og kundefokuseret brugergrænseflade på deres cash management-produkter.

 

Vi er glade for TouchGFX. Det har hjulpet os med at låse op for vores hardware’s grafiske brugergrænseflade (GUI) ydeevne, som vi mener vil hjælpe os med at levere en mere engagerende brugeroplevelse.

– Gordon McKie, CEO, Cashmaster.

 

For at fuldføre ‘Proof of Concept’-stadiet, kombinerede Cashmaster deres TouchGFX-licens med vores UI Prototype-pakke. Vores eksperter satte deres TouchGFX-ekspertise til god brug og implementerede prototypen fra vores hovedkontor i Danmark.

Et opstarts-, status- og leveringsmøde – alle afholdt virtuelt – og noget struktureret korrespondance, var nok. Cashmaster havde deres ‘Proof of Concept’ færdigt i overensstemmelse med deres tidsplan – alt sammen udført tværs over Nordsøen.

 

“Processen med at komme fra vores UI-designfiler til en fungerende demo på vores foretrukne hardware var meget gnidningsfri. Mjølner-teamets ekspertise var helt integreret i dette og tillod os at imødekomme vores tidsplan.”

– David Welsh, Business Project Manager, Cashmaster.

 

OPNÅ DET RETTE ‘TOUCH’

Udviklingen af ‘Proof of Concept’ var vellykket, med alle ønskede funktionaliteter opfyldt. Den næste fase var at flytte fra prototype til den endelige designet brugergrænseflade, der ville afspejle Cashmaster’s mål om at producere en virkelig markedsførende og meget intuitiv brugeroplevelse.

I løbet af vores to-dages ‘User Interface Concept’ workshop, et ‘samarbejdsværksted’ der samler Mjølners og kundens hold, skabte vi alt, hvad Cashmaster havde brug for til at opbygge en moderne og intuitiv grænseflade til at levere skiftet i brugeroplevelsen Cashmaster var fokuseret på. På workshoppen arbejdede Cashmaster og Mjølner repræsentanter tæt sammen for at opnå en ny digital oplevelse, der matchede kundernes behov.

 

Holdet arbejder tæt sammen for at skitsere projektet.

 

Skitsering af layout til de forskellige skærme.

 

“Mjølner holdets ekspertise komplimenterede vores teams færdigheder og erfaring. Deres brugercentrerede tilgang var meget engagerende og effektiv.”

– Gordon McKie, CEO, Cashmaster.

 

På workshoppen kom vi frem til et bestemt koncept ‘scope’, vi skabte en generel struktur og flow af grænsefladen og vi udforskede stil og tone i det grafiske design. Cashmaster vendte tilbage til Skotland og afventede deres første levering. Vores digitale designer og User Experience konsulent modtog værdifuld feedback fra Cashmaster henover to sessioner og afsluttede derefter konceptet, herunder færdig grafik, og leverede det til Cashmaster kun et par uger efter workshoppen.

 

Det endelige grænseflade design til Cashmaster.

 

TOUCHGFX EKSPERTER 

Mjølner skabte TouchGFX tilbage i 2011. Da interessen for TouchGFX startede, skabte vi søsterselskabet Draupner Graphics for bedre at servicere kunderne.

Mjølners ekspertise inden for udvikling af high-end produkter på lav-ressource hardware ved hjælp af TouchGFX er uovertruffen. Med vores unikke blanding af udvikling og UI kompetencer matcher vi behovene hos de fleste TouchGFX brugere.

Vores tjenester er lavet til at passe til vores kunders behov og med en struktureret og testet arbejdsproces, er du garanteret at få det, du har brug for så effektivt som muligt.

The client

Cashmaster er en global designer og producent af cash management løsninger. Baseret i Skotland strækker deres kundebase sig til førende supermarkeder, restauranter, banker og nærbutikker over hele verden. Cashmasters kontant tællerprodukter er vægtbaserede og hjælper deres kunder med at minimere omkostningerne, spare tid og reducere tab af penge.