Verdensklasse design til vejr-baseret annoncering

Densou Trading Desk får design i verdensklasse til deres nye platform til vejr-baseret annoncering.
Home / Verdensklasse design til vejr-baseret annoncering

Project Details

Densou Trading Desk

2017

Digital Transformation Interface design User Experience

Densou Trading Desk er det førende uafhængige RTB-agentur (real time bidding) i Europa. Virksomheden arbejder sammen med nogle af verdens største udgivere og annoncører. Densou er i øjeblikket aktiv på 9 markeder globalt med hovedkontor i København.

Densou Trading Desk havde brug for et design i verdensklasse til deres nye platform for vejr-baseret annoncering. Densous team skulle bruge meget lidt tid på projektet, og Mjølner skabte en high-end prototype. Densou kunne overlade det til os at skabe den brugergrænseflade, de havde brug for, så de kunne få et produkt i verdensklasse.

Brugergrænsefladeprojektet var baseret på en design-tænkningstilgang.

UDFORDRINGEN

Ved at skabe et design i verdensklasse hjalp Mjølner Densou med at kickstarte deres nye vejr-baserede annonceringsprodukt.

 

LØSNINGEN

Mjølners ’User Interface Concept Design’-pakke var perfekt til dette projekt.

Vi startede med en workshop sammen med Densou. Her inkluderede vores UX-konsulent blandt andet følgende overskrifter og talepunkter:

  • Baseline diskussion – hvad laver vi, og hvordan skaber det virksomhedsværdi?
  • Personer – hvem er brugerne og hvad får dem til at reagere?
  • Inspiration & Ideation – Brainstorming og ideer
  • Value Cloud – tilpasning af nøgleværdier som skal indarbejdes i designprocessen
  • Kunderejser – tager en fiktiv kunde gennem en hel rejse ved hjælp af systemet
  • Konceptualisering & Scoping – opnåelse af det holistiske overblik og rating-funktioner

Fem dage efter workshoppen kom Mjølner med et første udkast til en løsning med en verdensklasse brugergrænseflade til Densous nye produkt.

 

Verdensklasse brugergrænseflade til Densous nye produkt.

 

Udkastet omfattede en oversigt over løsningen, såvel som såkaldte ‘vertikale dyk’ med fokus på specifikke dele af den overordnede plan.

Densou elskede vores første udkast, så vi fortsatte i de følgende ni dage med den næste iteration, hvor vi færdiggjorde en high-fidelity klikbar prototype, der introducerede konceptet og designet.

Hele UI-projektet var baseret på en design-tænkningstilgang, og det var det, vi havde til formål at facilitere. Da projektet var færdigt, havde to Mjølner-medarbejdere skabt en livlig prototype på bare 14 dage.

 

Brugergrænseflade-projektet var baseret på designtænkning-tilgangen.

 

TILFØJET VÆRDI

Vi skabte en high-end prototype, næsten uden involvering af Densou’s team. De kunne overlade det til Mjølner at lave den brugergrænseflade, de havde brug for til at fuldende et verdensklasse produkt.

At gå i gang med en softwareudviklingsproces er ekstremt dyrt – især hvis man efterfølgende finder ud af, at noget i designet skal ændres. Vores UX-konsulenter kan efterligne en oplevelse, der føles meget tæt på det endelige produkt uden at indsætte en eneste linje af kode.

Det er derfor at UX-fodarbejdet er en investering i en mere komplet proces fra dag ét. I sidste ende er resultatet penge sparet på ellers dyre ændringer i processen. Hvis du har de rette indsigter, er en ’User Interface Concept Design’-pakke den perfekte måde at kickstarte et nyt digitalt produkt på.

Kort fortalt undersøger og validerer vi, hvad dine kunder ønsker, før du rent faktisk begynder at bruge store beløber på at udvikle det.

 

Densou’s promotion video

The client

Densou Trading Desk er det førende uafhængige RTB-agentur (real time bidding) i Europa. Virksomheden arbejder sammen med nogle af verdens største udgivere og annoncører.

Contact

Michael Heegaard

Director, Sales, Strategy & Partnerships

mhe@mjolner.dk, + 45 41 95 36 10

Contact Michael for more information on how we can help you

Contact Michael