Innovativ digital tolkeløsning udviklet og designet fra idé til færdigt produkt for visionær startup

Home / Innovativ digital tolkeløsning udviklet og designet fra idé til færdigt produkt for visionær startup

Project Details

NEMConnect

2018

End-to-end projekter Holistisk rådgivning Interface design Softwarekonsulenter User Experience

Den visionære startup virksomhed, NEMConnect, tilbyder kommuner, tolke og borgere en brugervenlig tolkeløsning og -app, der gør det muligt og let at tildele og gennemføre tolkeservices. I tæt samarbejde med NEMConnect, står Mjølner Informatics bag koncept-, design– og teknikudviklingen af løsningen.

KVALITET OG FRIHED I TOLKESERVICE

Den visionære startup virksomhed, NEMConnect, tilbyder kommuner, tolke og borgere en brugervenlig tolkeløsning og -app, der gør det muligt og let at tildele og gennemføre tolkeservices. Drevet af et ønske om at gøre integration af ikke-dansktalende borgere bedre, har NEMConnect udtænkt et produkt der giver en højere kvalitet og mere frihed i forhold til tolkeservicen. I tæt samarbejde med NEMConnect, står Mjølner Informatics bag koncept-, design– og teknikudviklingen af løsningen.

 

BRUGERVENLIGT OG TEKNISK HØJKVALITATIVT PRODUKT GIVER FORRETNINGSVÆRDI

NEMConnect og Mjølner Informatics viste sig at være det perfekte makkerpar, da de fandt frem til hinanden. NEMConnects høje forventninger til brugervenlighed og deres vision om at gøre Danmark til et bedre sted for ikke-dansktalende borgere, er det perfekte match med Mjølners ambition om at levere innovative, brugervenlige og teknisk højkvalitative digitale produkter der giver forretningsværdi.

Konceptet skulle udvikles fra bunden, så samarbejdet startede med en kravworkshop hvor vi belyste visionen for produktet på den lange bane og samtidig definerede de mest nødvendige features for at kunne bringe den første version på markedet. Vi belyste hovedbrugergrupperne: kommuner og ikke-dansktalende borgere, og vi fik styr på forretningskravene samt den tekniske arkitektur til løsningen.

”I et udviklingsprojekt er det altid vigtigt at fastsætte hvem brugerne af en given løsning er. Hvis ikke man har dette på plads, er det vanskeligt at designe og udvikle et brugervenligt produkt,”

siger vores Senior User Experience Consultant, Mikkel Messer, som faciliterede kravworkshoppen.

 

STYR PÅ BUDGETTERNE HOS KOMMUNEN OG FRIHED TIL BORGERNE

I alt har fem softwareudviklere, en arkitekt, en projektleder og en User Experience konsulent fra Mjølner skabt platformløsningen for NEMConnect: en app og et system der gør det nemt for ikke-dansktalende borgere at få fat i en tolk. Appen kobler automatisk en kvalificeret fagspecialiseret tolk på samtalen mellem en ikke-dansktalende borger og dansktalende brugere.

Tolken bliver ikke kun valgt efter det ønskede sprog, men har også det nødvendige ordforråd inden for den påkrævede fagretning. Løsningen hjælper kommunerne med at have styr på deres tolkebudgetter, effektivisere arbejdsgangene for kommunale medarbejdere og give ikke -dansktalende borgere mere frihed i forhold til at kunne få den rette tolk med de nødvendige kompetencer og kvalitet, så det dækker deres behov.

 

MJØLNER ER EN TROVÆRDIG, KOMPETENT OG PROAKTIV PARTNER

Løsningen består af en ’Native App’ til både iOS og Android og en tilhørende administrativ web-interface. Det dynamiske web-interface reducerer kommunernes administrative arbejde. Mjølner kunne løse denne komplekse opgave, fordi vi har samtlige af de nødvendige kompetencer in-house. Samspillet og vidensdelingen mellem vores softwareudviklere, arkitekt, projektleder og User Experience konsulent giver en enormt effektiv projektproces. Det resulterede i værdi og synergi for NEMConnect i form af en brugervenlig og effektiv løsning af et teknisk komplekst setup.

”Mjølner har igennem hele vores samarbejde fungeret som en troværdig, kompetent og proaktiv partner. Vi har arbejdet med Mjølner ressourcer på tværs af mange forskellige discipliner fra app-udvikling i iOS og Android, til back-end, front-end, UX og projektledelse. Samtlige ressourcer har vi oplevet som professionelle, dygtige og meget omgængelige personer. På trods af udfordringen med størrelsen og kompleksiteten i vores udviklingsprojekt har vores samarbejde stort set været gnidningsløst,”

udtaler NEMConnects Administrerende Direktør Jesper Westfall.

The client

NEMConnect er en dansk startup virksomhed som tilbyder kommuner, tolke og borgere en brugervenlig tolkeløsning og -app, der gør det muligt og let at tildele og gennemføre tolkeservices. Drevet af et ønske om at gøre integration af ikke-dansktalende borgere bedre, har NEMConnect udtænkt et produkt der giver en højere kvalitet og mere frihed i forhold til tolkeservicen.

Contact

Martin Schumann

Business Development Manager

msc@mjolner.dk, +45 41 95 36 17

Contact Martin for more information on how we can help you

Contact Martin