Kom godt i gang med TDC Starthjælpen

Home / Kom godt i gang med TDC Starthjælpen

Project Details

TDC Starthjælpen

2012

Apps

Forbindelse mellem mennesker er i praktisk og overført betydning TDCs primære fokusområde, og det har bidraget til høje ambitioner indenfor tjenester og kundeservice. I 2012 drev denne motivation virksomheden til at starte oplysnings- og vejledningskampagnen TDC Starthjælpen, som havde til formål at gøre det meget nemmere for mobilbrugere at blive klædt på som kunde.

Baggrund

TDC Starthjælpen er en mobil website, som har til formål at afhjælpe de udfordringer, der kan være forbundet med at opsætte og anvende en ny smartphone. Kampagnen omfatter udover den mobile website også et elektronisk program, der automatisk sætter i gang, når den nye smartphone tages i brug.

Programmet tilbyder et kundeforløb, hvor 14 SMS’er udsendes. Efter en velkomst indeholder hver SMS en instruktion samt et link til den mobile website, hvor indholdet uddybes. Brugeren instrueres i anvendelsen af de grundlæggende tjenester såsom SMS, e-mail og generel telefoni samt yderligere services, underholdningstjenester, sociale netværk, apps og internet.

Løsningen

TDC Starthjælpen var blandt 46 nominerede kampagner til årets bedste Direct Marketing Kampagne i Danmark og blev anerkendt for sit relationsskabende koncept.

I forbindelse med kampagnen blev det Springfeeds opgave at udvikle en mobiloptimeret hjemmeside til TDC Starthjælpen.

Nøgleelementer:

  • Mobil website
  • Instruktion i opsætning
  • Instruktion i anvendelse
  • SMS-program
  • Emnemenu

*Springfeed er et dansk app-bureau med hovedsæde i København. I 2019 blev Springfeed opkøbt af Mjølner Informatics A/S.

The client

TDC er blandt de mest velkendte telekommunikationsvirksomheder i Danmark og har igennem en lang årrække domineret som markedets største teleoperatør. Virksomheden har rødder, der går 130 år tilbage, og omfattende erfaring med skandinavisk forretningsdrift. I juli 2016 blev TDC til YouSee, og i dag beskæftiger virksomheden sig både med telefoni, bredbånd og tv.

Contact

Simon Asmussen

Business Development Manager

sas@mjolner.dk, +45 60 23 53 00

Contact Simon for more information on how we can help you

Contact Simon