Dygtige konsulenter er ikke bare eksperter, de er ambassadører

Konsulenter skal kunne løse opgaven – det er klart – men ligeså vigtigt er det, at de forstår at arbejde sammen med kundens team og bidrage positivt til den dagligdag de bliver en del af. Mestrer de det, er de ikke længere blot eksperter, men ambassadører for vores virksomhed og den rolle er uvurderligt.

Håber vi ses engang igen – skulle vi i mit nye job overveje at gå Big Data vejen, vil jeg ikke et sekund tøve med at henvende mig til Mjølner.

Sådan skrev Poul Juel Petersen, der har arbejdet sammen med et par af Mjølners Data Scientists og en Architect hen over foråret, i en mail.

Rosen går til Søren, Kristian og Jesper og for mig står den som et klasseeksempel på, at vores rekrutteringsstrategi er den rigtige – selvfølgelig skal kompetencerne være på plads, men ligeså vigtigt (hvis ikke vigtigere) er det, at vores medarbejdere forstår, at arbejde sammen med mennesker og skabe positive relationer i deres daglige arbejde. Vores konsulenter skal ikke bare løse opgaven, de skal motivere, engagere og inspirere til det daglige arbejde hos kunderne.

Om sit arbejde med vores konsulenter skriver Poul desuden:

Jeg vil lige sige 1000 tak for nogle totalt inspirerende måneder sammen med jer, det har simpelthen været fedt. I er nogle kanon ambassadører for Mjølner både i kraft af jeres faglighed og engagement, og især for jeres social skills.

Vores arbejde for kunden fortsætter, men Poul skulle videre til nye udfordringer. Jeg er glad for at han lod mig dele denne udtalelse, for den understreger virkelig det bidrag vi forsøger at give alle vores kunder og det er jeg stolt af.

Jeg håber også i har nogle stærke ambassadører hos jer – for det er ganske enkelt uvurderligt.

Go’ dag derude!