Skip to main content

KOM I MÅL MED DINE DIGITALE AMBITIONER

Vi får vores kunder fra idé til værdiskabende digitale produkter. Vores faglige diversitet er vores største styrke, og med over 300 eksperter kan vi helt sikkert også hjælpe dig.

Dating.dk

Dating.dk’s app har fået masser af (kode)kærlighed

Som en af Danmarks absolut ældste online dating-platforme skulle Dating.dk have opfrisket den visuelle identitet og udviklet en ny app som afløser for den eksisterende. Dating.dk valgte Mjølner som samarbejdspartner og har fået et produkt, der bærer præg af gennemtænkte løsninger og forståelse for Dating.dk’s verden.

Branche:

Media

Vi leverede:

Digitaliseringsrådgivning

Teknologi:

Apps, User experience

Der er sket en del med internettet siden 1998, hvor Dating.dk så lyset og hurtigt blev danskernes foretrukne sted at lede efter kærligheden. I dag går mange på dating-markedet via mobilen, og derfor havde Dating.dk brug for en ny app, der lever op til moderne standarder – men uden at gå på kompromis med virksomhedens DNA.

“I vores verden er brugeren i centrum, og vi fokuserer på nogle helt fundamentale ting: Kærlighed, ærlighed og troværdighed. Derfor har udviklingsprojektet ikke kun handlet om knapper og konverteringer, men om at lave en app, der taler ind i vores narrativ som virksomhed,” siger Thomas Gram, tidligere Product Owner hos Dating.dk.

Features bygger indsigt og solidt forarbejde

App’en er bygget i cross-platform værktøjet Flutter, som Mjølner med succes har bygget andre apps i, og Mjølner har stillet med et hold bestående af en UX’er, en designer, to mobiludviklere og en projektleder. På Dating.dk’s side af bordet har der siddet en mobiludvikler, en backend-udvikler, en designer og to Product Owners. Desuden har Dating.dk været ansvarlig for alt QA samt release af den nye app.

Netop UX- og design-aspektet har fyldt meget i projektet, hvor Mjølner har været med i de indledende faser – længe før, der overhovedet blev talt om en eneste knap i en app.

“Hele arbejdet med brugerfladen bygger på det forarbejde, som vi lavede i begyndelsen af projektet sammen med Mjølner og et kommunikationsbureau. Alle funktioner og features kommer fra wireframes, der er lavet med udgangspunkt i en fælles forståelse og en strategisk retning, som er opstået i et samarbejde mellem alle fagfolk med vidt forskellige kompetencer. På den måde er det et ret smukt projekt.”

Thomas Gram, tidligere Product Owner hos Dating.dk

Dating.dk gjort klar til at føre projektet videre

Udviklingsprojektet er kørt agilt, og derfor har teamet haft fokus på først at udvikle en Minimum Viable Product-version af app’en for dernæst at udbygge den skridt for skridt. Gennem hele forløbet har det været afgørende at sikre forankring hos Dating.dk, da app’en fremover skal håndteres af virksomhedens udviklingsteam.

“I Dating.dk har vi ikke den store erfaring med at bygge moderne apps af denne karakter op fra bunden, så der er en masse ting, vores folk skal lære. Der kan vi tydeligt mærke, hvor dygtige Mjølners eksperter er, og det giver bare en ekstra ro i maven at vide, at bag de folk, vi arbejder tæt sammen med, står der 200 lige så skarpe mennesker,” siger Thomas Gram, der har været positivt overrasket over, hvor velfungerende den agile arbejdsmetode har været:

“Det handler langt hen ad vejen om, at Mjølner har været inde over processen helt fra begyndelsen. Det har givet et solidt fundament under hele projektet.”

Om kunden

Dating.dk har siden 1998 sat kærlighedssøgende danskere i forbindelse med hinanden. Dating.dk drives og ejes af Freeway ApS.

Flere referencer fra Media



Skal vi matche dine behov med vores softwarekonsulenter?

Det er gratis at spørge – så ring til os, og lad os sammen finde den rigtige løsning for jer.

Michael Heegaard

Chief Sales Officer

Bliv ringet op

Ved at indsende denne formular, accepterer du at blive kontaktet via telefon eller email. Denne kontakt omhandler udelukkende din forspørgsel. Læs vores persondatapolitik her.

Mjølner logo