Danske Bank
Danske Bank gik fra rå idé til prototype
Minimeret risici i betalingsprocessen
Danske Bank ønskede at tilføje et ekstra sikkerhedsmodul til deres betalingssystem for at forhindre betalingssvindel. Efter at have gennemgået ‘User Interface Concept Design’ og ‘Prototype Test’ sessioner med Mjølner, har Danske Bank nu en valideret og testet løsning, de kan dele internt med relevante interessenter. De har fået et godt grundlag for at få produktet gennem de næste trin og bestemme, hvad det næste skridt skal være.
Branche:
Vi leverede:
Teknologi:
Udfordringen
Svindel er et voksende problem i den finansielle sektor. Det er blevet lettere for kriminelle at gennemføre falske betalinger end at røve en bank.
Svindlere har flere måder at narre store beløb fra virksomheder, og det involverer normalt betalingsgodkendelsesprocessen. Denne form for svindel indebærer et anslået årligt beløb på 8 milliarder dollars. Danske Bank arbejder løbende på at minimere denne risiko for kunderne. De ønskede at tilføje et ekstra sikkerhedsmodul til systemet for at forhindre betalingssvindel.
Løsningen
Danske Bank tog fat i Mjølner for at blive mere konkrete og skabe et brugervenligt og indbydende nyt systemmodul.
Processen med Danske Bank gik igennem vores traditionelle ’User Interface Concept’ forløb, efterfulgt af prototype-test sessioner, undersøgelse af konceptværdi og brugervenlighed mod målrettede kunder.
Vi hjalp med at facilitere en struktureret proces til at konvertere idéer til et konkret og håndgribeligt grundlag for beslutning og brugertest. Danske Bank havde talt om idéen internt i et stykke tid, og de havde gennemgået flere udkast til løsningsforslag. De havde brug for vores hjælp til at tage deres idéer og gøre dem til et brugervenligt og gennemsigtigt modul, der passer ind i deres online Business Banking system.
Til kickoff-mødet faciliterede Mjølner et struktureret workshop forløb. Vi satte rammerne, der hjalp Danske Bank med at beslutte, hvad de skulle medtage og hvordan det skulle struktureres. Mjølner hjalp med at skabe overblik til at udpege de vigtigste funktioner. En væsentlig del af workshoppen var at skabe KPI’er for denne nye tilføjelse til deres allerede eksisterende online-system. Vi faciliterede spørgsmål som: “Hvordan måler vi, om det endelige produkt er en succes eller ej?”
Mjølner faciliterer strukturerede kickstart-workshops.
udfaldet af workshoppen
Efter workshoppen havde Mjølners User Experience konsulent og grafiske designer masser af materiale til at arbejde med og designe ud fra. De skabte et holistisk overblik og satte et ’Scope’ for indsatsen, inklusiv såkaldte ‘vertikale dyk’ til et par udvalgte, vigtige og specifikke parametre.
I løbet af cirka to uger havde Mjølner det første udkast klar. Det gik gennem et par evalueringer hos Danske Bank med kommentarer og rettelser, før den endelige prototype var klar.
Nu skulle prototypen brugertestes, og Danske Bank rekrutterede en håndfuld testdeltagere. Sammen med domæneeksperter fra Danske Bank, gennemførte vi test sessionerne for at skabe det effektive og præcise hypotesestyrede testforløb, vi altid stræber efter at opnå. Vores kunder synes denne tilgang giver dem stor mulighed for at etablere førstehåndsforbindelser med deres kunder, og ofte afslører den værdifulde indsigter.
Vi har lavet en samling strukturerede spørgsmål for at kunne udføre testmoderatorens rolle. Udover at teste funktionaliteten og niveauet for intuitiv ydeevne af det nye modul, var vores eksperter også interesserede i at observere, om nogle bestemte elementer ville skabe ekstra stor værdi.
I sidste ende var testen vellykket, og forløbet blev afsluttet med gavekurve som tak til testdeltagerne og en præsentation af resultaterne for Danske Bank.
“Mjølner’s effektive tilgang og facilitering var det perfekte set-up til at virkeliggøre vores idéer i et tydeligt og brugervenligt design. Det sikrede at vi var på rette vej med den rette løsning før udvikling gik i gang.”
Lasse Bæk, Business Developer, Danske Bank
Tilføjet værdi
Inden Mjølner kom ind i billedet, afholdte Danske Bank flere møder om deres problemstilling. De havde gode idéer til det modul, de ønskede at føje til deres allerede eksisterende online forretningssystem, men de havde brug for hjælp til at facilitere og, først og fremmest, designe det.
Efter at have gennemgået ’User Interface Concept Design’ og ’Prototype Test’ forløb med Mjølner, har de nu en valideret og testet løsning, de kan dele internt med relevante interessenter. De har fået et godt grundlag for at få produktet gennem de næste trin i forløbet og bestemme, hvad det næste skridt skal være.
Med hjælp fra Mjølner, gik Danske Bank hurtigt fra løse idéer til et håndgribeligt og velprøvet design.
Om kunden
Danske Bank Group, med hovedkvarter i København, er den største bank i Danmark og en af de ledende finansielle virksomheder i Nordeuropa med over 5 millioner detail kunder.