Pop-up lab med DBA’s brugere

Mjølner hjalp DBA med at få et unikt indblik i deres brugeroplevelse med et popup-lab.
Home / Pop-up lab med DBA’s brugere

Project Details

DBA

2015

User Experience

Utilfredse brugere er dårlig forretning for DBA. Deres platform afhænger af brugernes velvilje og evne til at oprette salgsannoncer på deres brugte ting. Derfor er en brugerfokuseret tilgang til udviklingen alfa og omega for DBA.

Mjølner hjalp DBA med at bringe deres medarbejdere og brugere sammen i et pop-up-lab. På den måde blev de gode og de dårlige brugeroplevelser i DBA’s ”sælg-dine-ting”-flow tydeliggjort for DBA’s eksperter. Pop-up-labbet gav både anledning til at forstå den overordnede brugeroplevelse bedre og gav også liv til nye ideer.

SCENEN

DBA bragte i samarbejde med Mjølner deres medarbejdere og brugere sammen i et pop-up-lab i Aarhus gågade.

I hele to uger fik DBA’s medarbejdere en unik mulighed for at udspørge og opleve kundernes brug af deres platform fra første parket.
 

 

ALT VI GØR, GØR VI FOR BRUGERNE

Utilfredse brugere er dårlig forretning for DBA. Deres platform afhænger af brugernes velvilje og evne til at oprette salgsannoncer på deres brugte ting. Derfor er en brugerfokuseret tilgang til udviklingen alfa og omega for DBA.

DBA er markedsledende når det kommer til at udnytte analytics i deres konstante arbejde med at perfektionere deres platforme. Men brugeroplevelser er mere end statistik. Brugeroplevelser handler om at få et holistisk billede af brugerens favoritter og udfordringer.

 “Big Data er ikke altid nok. Vi er nødt til også at få jord under neglene.”

– Nikolaj Gjeding Larsen, administrerende direktør hos DBA.

DBA’s softwareudviklere brugte popup-labet som en scene for praktiske brugertests og interviews. Med en kvalitativ tilgang til de enkelte brugere kunne DBA’s medarbejdere nå deres brugere på en ny og alternativ måde, hvilket gav ny inspiration til deres daglige arbejde.

BRUGERPERSPEKTIVET BLEV FORANKRET PÅ BARE 20 TIMER

December er en travl tid til DBA, og de havde derfor brug for hjælp for at få mest muligt ud af deres brugerinteraktion og her trådte Mjølner til.

Med en kun 20 timer-indsats formåede Mjølner at finde de rigtige spørgsmål, oprette interviewguides og træne DBA-medarbejderne til deres arbejde i pop-up-labbet.

På den måde sørgede Mjølner for, at DBA fik det, de var på udkig efter – gode og inspirerende samtaler med hr. og fru Danmark om deres “sælg-dine-ting”-oplevelser og -ønsker.

DET VAR VI ALDRIG SELV KOMMET PÅ…

Et af de vigtigste resultater fra pop-up-labbet var, at brugerne ville kunne se deres annoncer, før de publicerede. Et simpelt og ret forståeligt forslag, men et forslag som softwareudviklerne ikke var kommet på.

Adm. Direktør, Nikolaj Gjerding Larsen, var mere end tilfreds med projektet, og han vil bruge samme opbygning i fremtiden. Pop-up-labbet og DBA’s arbejde med brugerfokus tog også overskrifterne med en artikel i Børsen.

Hvis du har medlemskab til Børsen, kan du læse artiklen her.

The client

Den Blå Avis og dba.dk, are Denmark's largest distributor of purchases and sales between private individuals. The company was founded in 1981 by Jac Nellemann , who, after publishing the first edition of the paper, was joined by Karsten Ree as a partner. Today, the dba.dk is owned by American eBay. The company employs approx. 200 employees, located at the domiciles in Aarhus and Frederiksberg.