Aller Media ønskede at forbedre genanvendelsen af fotografier på tværs af deres mange publikationer.
Mjølner blev indkaldt til at udføre brugertests af en udviklet prototype, gennemføre innovationsworkshops med nøgleinteressenter og udforske krav til ansøgningen.
Mere end 3.000.000 Aller-blade sælges hver uge, og de er fyldt med smukke billeder. Billederne i magasinerne vælges ud af tusindvis af billeder taget af Allers egne fotografer eller købt fra stock photo services.
Det betyder, at Aller bruger betydelige ressourcer på at købe og vælge de rigtige billeder til de rigtige lejligheder.
På denne baggrund startede Aller et internt projekt for at reducere udgifterne ved at øge genanvendelsen af billeder på tværs af forskellige magasiner, samt prioritere brugen af gratis billeder over prissatte billeder. Mjølner hjalp med at validere brugernes krav til en fotoadministrationsløsning og lette inddragelse af interessenter. Målet var at sikre organisatorisk understøttelse og udforske begrænsninger og potentielle forbedringsmuligheder.