Skip to main content

KOM I MÅL MED DINE DIGITALE AMBITIONER

Vi får vores kunder fra idé til værdiskabende digitale produkter. Vores faglige diversitet er vores største styrke, og med over 300 eksperter kan vi helt sikkert også hjælpe dig.

Dating.dk

Mjølners dybe viden om brugerflader og teknisk know-how har dannet fundamentet under Dating.dk’s nye app

Dating.dk så lyset i 1998 som Danmarks første online dating-portal. Mjølner har siden efteråret 2021 været sparrings- og rådgivningspartner for Dating.dk i arbejdet med at udvikle brandet og den visuelle identitet. Mjølners design-afdeling har været med i hele processen og har rådgivet Dating.dk-teamet på strategisk niveau, hvilket har bygget bro til udviklingen af Dating.dk’s nye app.

Branche:

Media

Vi leverede:

End-to-end projekter

Teknologi:

Apps, Digital transformation, User experience, Eventstorming, DevOps

Internet-dating er i dag et helt naturligt element i mange menneskers måde at lede efter kærligheden, men da Dating.dk i 1998 slog dørene op til danskernes nye digitale mødested, var det en helt ny verden.

Siden har internettet revolutioneret vores hverdag, og også dating-markedet har undergået en markant udvikling. Ikke mindst mobiltelefonen spiller i dag hovedrollen, når singler søger kærlighed, og da Dating.dk er født som en service til desktop, har platformen haft brug for at blive gentænkt – blandt andet med en ny app, der forholder sig til det moderne og mobile dating-marked.

“Grundidéen bag Dating.dk er den samme, som den var, da tjenesten blev født – vi er en seriøs platform for mennesker, der søger efter kærlighed. Vi havde behov for at modernisere vores platform og helt konkret udvikle en ny app, og her har vi fået assistance fra Mjølner,” siger Thomas Gram, tidligere Product Owner hos Dating.dk.

Meget mere end et teknisk projekt

Mjølner Informatics er i brede kredse nok mest kendt som et hus, der udvikler software, men huset rummer også en innovation- og designafdeling på 12 mand, der excellerer i blandt andet UX, branding og strategiudvikling. Og netop disse kompetencer har ifølge Thomas Gram været afgørende for samarbejdet mellem Dating.dk og Mjølner.

“Projektet med Mjølner er umiddelbart et teknisk projekt, men det er samtidig meget mere end det. Vi havde en klar idé om, hvad vi ville, men lige fra første dag har Mjølner leveret input på et niveau, der gjorde, at jeg hurtigt kunne se, at de skulle med i alle projektets faser,” siger Thomas Gram.

Ikke mindst Mjølners viden om brugerflader og -oplevelser har ifølge Thomas Gram spillet en afgørende rolle for projektets succes, ligesom den tekniske knowhow selvfølgelig også er i top.

“Mjølner-huset rummer ekstremt meget erfaring og kompetence, og det har vi så oplevet i skikkelse af nogle enormt dygtige folk – som har haft en organisation med 200 topkompetente kolleger i ryggen. Sideløbende med samarbejdet med Mjølner har vi også haft et kommunikationsbureau inde over projektet, og det samarbejde har kørt fuldstændig upåklageligt.”

Thomas Gram, tidligere Product Owner hos Dating.dk

Bløde værdier og hardcore udvikling

Netop samspillet mellem “blødere” discipliner som UX og strategiske drøftelser på den ene side og udviklingen af app-softwaren på den anden har stillet store krav til alle involverede parter, men ifølge Thomas Gram har vekselvirkningen været hovedårsagen til, at projektet er blevet så vellykket.

“Dating.dk bygger på nogle værdier, som skal afspejles i produktet, og derfor har det været afgørende for os, at alle involverede reelt forstår vores verden og det, vi vil. Og den forståelse skal udmønte sig i nogle wireframes og et produkt, som viser, hvem vi er. Derfor har vi krævet, at alle skulle læse det narrativ, vi har lavet sammen med Mjølner og kommunikationsbureauet. Og med alle mener vi alle – også udviklerne. Det handler i bund og grund ikke om knapper og konverteringer, men om ærlighed,” siger Thomas Gram.

Professionel opmærksomhed

Når Thomas Gram kigger tilbage på projektet, kalder han Mjølner for en “super spiller” at samarbejde med. Men hvad ligger der i den formulering?

“Mjølner har langt fra bare været en leverandør af forskellige ydelser, men snarere en fremragende sparrings- og rådgivningspartner. Det har blandt andet vist sig, når Mjølner på eget initiativ har fundet potentielle udfordringer og muligheder inden for områder, der slet ikke var deres ansvar – for eksempel i relation til datasikkerhed og mulige EU-støttemidler. I begge tilfælde var vi godt nok allerede på sagen, men jeg synes, det vidner om en professionel opmærksomhed, som er al ære og respekt værd. Vi er virkelig på samme hold,” siger Thomas Gram.

Om kunden

Dating.dk har siden 1998 sat kærlighedssøgende danskere i forbindelse med hinanden. Dating.dk drives og ejes af Freeway ApS og har xxx.xxx brugere.

Flere referencer fra Media



Skal vi matche dine behov med vores softwarekonsulenter?

Det er gratis at spørge – så ring til os, og lad os sammen finde den rigtige løsning for jer.

Michael Heegaard

Chief Sales Officer

Bliv ringet op

Mjølner logo